سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند قاچاق بین‌المللی که با اغفال زنان سیاهپوست از آنها برای ترانزیت هروئین از ایران به کشورهای شرق آسیا استفاده می‌کردند، از سوی دادگاه انقلاب به حبس ابد و زندان‌های طولانی مدت محکوم شدند

صبح چهارمین روز آبان‌ماه 85، ماموران حفاظت فرودگاه مهرآباد به 3 زن آفریقایی به نام‌های «کابوبا»، «لوکازینا» و «ویکتوریا» که قصد داشتند با پرواز تهران- پکن به چین بروند مظنون شدند و به بازرسی بدنی آنان پرداختند.

با کشف محموله یک کیلو و 100 گرمی هروئین که زنان سیاهپوست به طرز ماهرانه‌ای در لباسشان جاسازی کرده بودند، هر 3 نفر آنها دستگیر و به شعبه دوم دادیاری در دادسرای ناحیه 9 تهران انتقال یافتند.

وقتی مشخص شد این 3 زن مقداری مواد نیز در معده خود جاسازی کرده‌‌اند، به دستور دادیار شهبازی تمامی آنها به بیمارستان لقمان منتقل شدند و در یک عمل جراحی اضطراری، یک کیلو و 400 گرم هروئین از معده 2 نفر از متهمان خارج شد.

ردپایی از یک باند بین‌المللی

در بازجویی‌های انجام شده از قاچاقچیان، مشخص شد هر 3 نفر آنها عضو باند بین‌المللی قاچاق مواد‌مخدر هستند که سرکردگان اصلی آن یک ایرانی به نام منوچهر و یک مرد آفریقایی به نام استون هستند، به این ترتیب مخفیگاه این دو  متهم به محاصره پلیس درآمد و هر دوی آنها بازداشت شدند.

مرد ایرانی پس از انتقال به اداره پلیس وقتی دید چاره‌ای جز اعتراف ندارد به دادیار شهبازی گفت: چند سال پیش، زمانی که در امارات کار می‌کردم، به اتهام قتل دستگیر و به تحمل 15سال حبس محکوم شدم.

در مدت طولانی حبس با یک مرد آفریقایی به نام استون که اهل اوگاندا بود آشنا شدم، در آنجا بود که قرار گذاشتیم پس از آزادی یک باند قاچاق بین‌المللی مواد‌مخدر راه‌اندازی کنیم. 2 سال پیش وقتی از زندان آزاد شدم به ایران برگشتم و در این مدت با استون در تماس بودم تا اینکه حدود 2 ماه پیش او همراه چند زن سیاهپوست به ایران آمد.

او می‌گفت که زن‌های سیاهپوست را برای قاچاق هروئین با خود به ایران آورده و قرار است در ازای انتقال هر محموله به کشورهای شرق آسیا به آنها دستمزد 3 هزار دلاری بدهد.

بنابراین با تهیه خانه‌ای برای زنان سیاهپوست، آنها را در این خانه محبوس کرده  و کار قاچاق هروئین را آغاز کردیم  تا از طریق آنها بتوانیم مواد‌مخدر را به کشورهای جنوب شرق آسیا قاچاق کنیم.

وی ادامه داد: ما پس از جاسازی محموله‌های هروئین در معده طعمه‌هایمان، برای آنها بلیت هواپیما تهیه می‌کردیم و به این ترتیب محموله‌ها را به خارج از کشور قاچاق می‌کردیم.

پس از اعترافات منوچهر، ماموران وارد عمل شدند و با شناسایی محل نگهداری زنان آفریقایی وارد آنجا شده و توانستند دیگر اعضای این باند را نیز دستگیر کنند.

به این ترتیب، تمامی متهمان به دادسرای ناحیه 9 انتقال یافتند و پس از انجام مراحل قضائی، پرونده آنها برای آغاز محاکمه به دادگاه انقلاب ارسال شد.

تیموری- قاضی اجرای احکام دادسرای ناحیه 9- با بیان این خبر گفت: در پایان این محاکمه، هر 7 عضو این باند به اعدام محکوم شدند که با اعتراض متهمان به حکم صادره،  پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه هم‌ عرض ارسال شد.

با آغاز محاکمه دوباره متهمان، قاضی دادگاه پس از شنیدن اظهارات آنها، 5 عضو خارجی باند را به حبس ابد محکوم کرد و 2 عضو دیگر  نیز به تحمل 15 سال حبس محکوم شدند که این حکم پس از تایید برای اجرا در اختیار شعبه اجرای احکام این دادسرا قرار گرفت.

کد خبر 63585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز